keskiviikko 24. elokuuta 2016

Kokonaisvaltaista ekoilua

Kuuntelin kesällä erästä Johannan vetämää boho-koulutusta ja jäin kovasti miettimään brändin ideologiaa. Siinä puhutaan ns. perhosefektistä: pieni muutos järjestelmän jonkin hetken tilassa saattaa johtaa suuriin muutoksiin tulevaisuudessa.

Bohon ajatusmaailma on ihailtava ja ilmeisen ainutlaatuinen kosmetiikkamaailmassa.

  • ei käytetä mitään ylimääräisiä pakkausmateriaaleja (muoveja, saranoita, peilejä, siveltimiä) = säästämme luontoa
  • pyritään käyttämään raaka-aineita Ranskasta, Etelä-Euroopasta tai mahdollisimman läheltä tuotantopaikkaa = säästämme luontoa sekä raaka-aineiden että kuljetus-saasteiden kautta
  • käytetään helposti uusiutuvia raaka-aineita = säästämme luontoa emmekä tuhoa sitä
Tämä kaikki vaikuttaa myös tuotteen hintaan ja yhdessä Bohon valmistajan, maahantuojan ja jälleenmyyjien kanssa toteutetun hintarakenteen kanssa (= jokainen porras on nipistänyt katetta omasta hinnoittelustaan) mahdollistetaan Bohon ajatus: mahdollisimman monella ihmisellä tulisi olla mahdollisuus hankkia ekologista luonnonkosmetiikkaa ja säästää luontoa ja itseään ylimääräisiltä kemikaaleilta. Jokainen jälleenmyyjämme toimii siis yhtenä siiveniskuna tässä perhosefektissä. 

Työskentely luonnonkosmetiikan maahantuojalla on väkisinkin aiheuttanut itsessäni kiinnostuksen luonnonmukaisempaan ajattelutapaan, terveellisempään elämäntapaan ja luontoystävällisempään asennoitumiseen. Haluan miettiä terkemmin mitä perheelleni syötän, millä shampoolla lasteni hiukset pesen, millä pesuaineella mökkitiskini pesen ja mitä huuhdon luontoon jne. Asiana ekologisuus ei ole uusi juttu, mutta omaan arkeeni se konkretisoituu koko ajan enemmän ja enemmän. Yhden pienen ekologisen mausteen meidän perheen pikkutyttöjen elämään on tuonut Bohon turvalliset kynsilakat :)


Taina

Ps. Tiesithän, että kynsilakka Dragonfly on ristitty Frozenin Elsan väriksi :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti